БУЛЕВАР ЕВРОПЕ У ПУНОМ КАПАЦИТЕТУ ОТВОРЕН ЗА САОБРАЋАЈ
Градоначелник Новог Сада Милош Вучевић заједно је са директором ЈП „Путеви Србије“ Зораном Дробњаком и директором ЈП „Завод за изградњу града“ Дејаном Мандићем обишао Булевар Европе на којем је завршена 4. фаза његове изградње, од Руменачког пута до аутопута Суботица-Београд у укупној дужини од око 3000 метара и који је од сада проходан за саобраћај. Прва деоница обухвата површину од Руменачког пута до канала ДТД, у дужини од 882 метра, где је изграђена саобраћајна површина, атмосферска канализација, јавно осветљење, кружна раскрсница и надвожњак преко железничких постројења и Привредникове улице, дужине око 450 метара. Изграђена је и лева и десна конструкција моста преко Канала ДТД у дужини од 176 метара, укупне ширине око 30 метара, а мост има четири саобраћајне траке, обостране пешачке стазе ширине три метра, бициклистичке стазе ширине два метра и јавно осветљење. Радови су подразумевали и иградњу друге деонице, од Приморске улице до аутопута у дужини од око 1800 метара, где је изграђена коловозна конструкција, пешачке стазе од бетонских плоча ширине три метра, бициклистичке стазе од асфалта ширине два метра, атмосферска канализација, јавно осветљење и кружна раскрсница са краком ка Приморској улици.
- Данас је велики дан за Нови Сад, јер званично пуштамо у промет цео Булевар Европе, односно отвара се за саобраћај и последња фаза тог најдужег новосадског булевара. Још 2005. године започети су процеси на његовој иградњи и желим да се захвалим мојим претходницима који су учествовали у реализацији овог сложеног пројекта. Током изградње, имали смо велике препреке и сложене ситуације у реализацији тог посла, али Град је уз велике напоре успео да санира све негативне ствари из пословања ранијих година везаних за случај „Боровица“ и да обезбеди средства за завршетак булевара, а на радост свих Новосађана и људи који ће користити ову саобраћајницу. Желим да се захвалим и Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и ЈП „Путеви Србије“ на њиховим активностима на изградњи петље „Север“, јер данас Нови Сад не само да има нови булевар у пуном профилу, него има и нови улазак и излазак на аутопут Београд-Суботица. Важно је и да се овим подухватом урбани део града максимално ратерећује од теретног саобраћаја. Ми се не заустављамо на овоме и наставићемо да улажемо у велике инфраструктурне пројекте, јер Нови Сад заслужује нове обилазнице, нове улице и булеваре - рекао је градоначелник Вучевић.
Директор ЈП „Путеви Србије“ Зоран Дробњак истакао је да је то предузеће петљу „Север“ успешно завршило, а да је највећи проблем било одводњавање терена, као и да је урађена јавна расвета на том делу, за шта је издвојено око два милиона евра.
- Настављамо даље да сарађујемо са Градом Новим Садом и да договарамо планове за 2016. годину – нагласио је Дробњак.
Директор ЈП „Завод за изградњу града“ Дејан Мандић рекао је да су радови завршени крајем 2015. године и да се за пуштање булевара у саобраћај чекао технички пријем, за који је јуче добијено позитивно мишљење од пројектантске куће која је радила на том пројекту.
- Захвалио бих се извођачима радова који су квалитетно урадили свој део посла на читавој деоници. Данас, након готово десет година од почетка изградње, Булевар Европе за Нови Сад представља велику прекретницу, посебно када је у питању индустријска зона због директног излаза на аутопут Е-75 – рекао је Мандић и додоао да је сада Булевар Европе дугачак укупно седам километара и 68 метара.
На траси бивше Суботичке пруге, 2006. године изграђена је једна саобраћајна трака будућег Булевара Европе, на деоници од Футошке до Улице Браће Груловић, а та деоница булевара је проширена 2010. године изградњом друге саобраћајне траке. Током 2009. године грађена је саобраћајна површина од Футошке улице до Улице Корнелија Станковића дужине 1420 метара, док је 2010. године настављена изградња од Улице Корнелија Станковића до Руменачког пута у дужини од 1800 метара. То је укупно око 3963 метара од Булевара цара Лазара до Руменачког пута. Последња, четврта деоница од Руменачког пута до аутопута Е-75 обухвата дужину од око 3100 метара. Радови на изградњи моста преко Канала ДТД започети 30. децембра 2011. године, представљали су почетак реализације 4. деонице Булевара Европе. Поред планираног моста дугачког 176 метара, наставак радова на траси Булевара Европе, на његовој четвртој деоници, обухвата потез од Руменачког пута до аутопута Е-75 у укупној дужини од око 3100 метара. Након спроведеног поступка јавне набавке за изградњу новог моста преко Канала ДТД на траси Булевара Европе, потписан је Уговор између ЈП „Завод за изградњу града“ и најповољнијег извођача радова, фирме АД „Енергопројект нискоградња“ из Београда и ДОО „West-gradnja“ из Шапца које су доставиле заједничку понуду, а радови су почели 1. августа 2014. године. Дана 15. октобра 2014. године, потписан је Уговор са извођачем радова за изградњу саобраћајних површина на Булевару Европе, од Приморске улице до аутопута Суботица-Београд, а фирма ДОО „Карин-комерц МД“ из Ветерника доставила је најповољнију понуду.
Завршетак изградње 4. деонице Булевара Европе има изузетно важан стратешки значај за Нови Сад, јер представља још један излазно-улазни правац са аутопута који ће у значајној мери смањити и растеретити гужве на другим саобраћајним правцима у граду. Значајан је и због тога што је унапредио живот грађана Детелинаре и Новог насеља, а будуће привођење земљишта дуж Булевара планираној урбанистичкој намени представља значајан замајац привредном развоју Новог Сада.
Нови Сад, 23. јануар 2016. године