GRADSKA UPRAVA ZA INSPEKCIJSKE POSLOVE
Načelnik: Željko Radulović, tel. 6616-754, tel/telefaks 6624-470,
Zamenik načelnika : Zorica Urošević
Gradska uprava za inspekcijske poslove vrši inspekcijski nadzor po službenoj dužnosti i po prijavama građana, a postupak se vodi po službenoj dužnosti.
Prijave građana se podnose putem dispečera i centrale, poštom ili podneskom predatim pisarnicu u Gradske kuće, Trg slobode br.1, šalter 12.
Polazeći od vrste i obima poslova utvrđenih Odlukom o Gradskim upravama Grada Novog Sada, u Gradskoj upravi obrazuju se uže unutrašnje jedinice i to:
I. Komunalna inspekcija
II. Inspekcija za saobraćaj i puteve
III. Inspekcija za zaštitu životne sredine
IV. Građevinska inspekcija
V. Pravni i opšti poslovi i poslovi prinudnih izvršenja
U okviru Gradske uprave za inspekcijske poslove obavljaju se poslovi u skladu sa pozitivnim zakonskim propisima i to:
I. Komunalna inspekcija:
1. Odsek za kontrolu komunalnih sistema, u okviru koga se vrši:
- inspekcijski nadzor nad primenom zakona i drugih propisa kojima se uređuje snabdevanje vodom, odvođenje otpadnih voda, snabdevanje toplotnom energijom, raskopavanje javnih površina, zauzeće javnih površina gradilišnim ogradama i građevinskim materijalom,
2. Odsek za kontrolu komunalnih objekata i uređaja na javnim površinama, u okviru koga se vrši:
- zaštita komunalnih objekata i javnih površina, održavanje stambenih zgrada, plakatiranje, postavljanje objekata i uređaja na javnim površinama u skladu sa propisima Grada ( u daljem tekstu: Grad), klima uređaja, urbanog mobilijara, bespravno zauzeće javnih površina, održavanje javne rasvete, kontrolu radnog vremena ugostiteljskih objekata,
3. Odsek za kontrolu i zaštitu javnih zelenih i drugih javnih površina, u okviru koga se vrši:
- zaštita javnih zelenih i drugih javnih površina od prljanja i nanošenja štete, iznošenje i deponovanje smeća, deponovanje građevinskog materijala, šuta i ogreva, uklanjanje snega i leda, uređenje i održavanje grobalja, nadzor nad primenom propisa o uređenju grada, komunalnom redu i zaštiti i održavanju javnih zelenih površina,
i
Grupa za kontrolu uslova držanja i zaštite domaćih životinja, u okviru koje se :
obavljaju se poslovi koji se odnose na primenu propisa o uslovima držanja i zaštite domaćih životinja i stanja komunalnog reda u pogledu zaštite javnih zelenih i drugih javnih površina, upravne radnje, donošenje upravnih akata, vođenje upravnih i izvršnih postupaka, koordiniranje rada u vezi prinudnih izvršenja i podnošenja zahteva za pokretanje prekršajnog postupka.
U svim odsecima i grupi, inspektori donose akte koji se odnose na:
- vođenje upravnog i izvršnog postupka, donošenje upravnih akata i obavljanje upravnih radnji u postupku inspekcijskog nadzora u komunalnoj oblasti,
- podnošenje zahteva za pokretanje prekršajnog postupka i prijava zbog privrednog prestupa, prikupljanje podataka i informacija od interesa za ostvarivanje funkcija Gradske uprave, pripremanje izveštaja i informacija vezanih za inspekcijski nadzor, kao i drugi poslovi u vezi sa kontrolom komunalnih objekata i uređaja na javnim površinama.
U svim odsecima i grupi, postoji Grupa nadzornika u kojoj se obavljaju se jednostavniji poslovi i upravne radnje u oblasti inspekcijskog nadzora, vrši kontrola terena i pruža stručno-tehnička pomoć komunalnim inspektorima.
II. Inspekcija za saobraćaj i puteve:
1. Odsek za kontrolu drumskog saobraćaja i kontrolu obale i vodenog prostora,u okviru koga se vrši kontrola:
- prevoza putnika u drumskom saobraćaju - javni prevoz putnika (taksi prevoz putnika, linijski, vanlinijski prevoz i prevoz putnika za spostvene potrebe), parkiranje drumskih motornih vozila, održavanje i korišćenje parkirališta, saobraćajne signalizacije na parkiralištu, prevoz stvari u drumskom saobraćaju, linijski, vanlinijski i prevoz stvari za sopstvene potrebe i druge poslove nadzora u drumskom saobraćaju, način korišćenja obale i vodenog prostora na unutrašnjim vodama (pristaništa, zimovnici, sidrišta i postavljanje objekata na vodi za obavljanje deltnosti) i druge poslove nadzora u drumskom saobraćaju i kontroli obale i vodenog prostora,
2. Odsek za kontrolu puteva, u okviru koga se vrši kontrola:
- izgradnje, rekonstrukcije i održavanja puteva, pregled investiciono-tehničke dokumentacije, organizovanje postavljanja i kontrolu horizontalne, vertikalne i svetlosne signalizacije, raskopavanje i dovođenje u tehnički ispravno stanje javnih saobraćajnih površina, postavljanje reklamnih tabli i druge opreme i objekata u putnom pojasu, prevoz putnika u drumskom saobraćaju - javni prevoz putnika (taksi prevoz putnika, linijski vanlinijski prevoz i prevoz putnika za spostvene potrebe), parkiranje drumskih motornih vozila, održavanje i korišćenje parkirališta, saobraćajne signalizacije na parkiralištu, prevoz stvari u drumskom saobraćaju, linijski, vanlinijski i prevoz stvari za sopstvene potrebe i druge poslove nadzora u drumskom saobraćaju,
vođenja upravnog i izvršnog postupka, obavljanje upravnih radnji i donošenje upravnih akata u postupku inspekcijskog nadzora kontrole javnog prevoza putnika, parkirališta, prevoza stvari i obale i vodenog prostora, i donošenje akata o troškovima prinudnih izvršenja,
- podnošenje zahteva za pokretanje prekršajnog postupka i prijava zbog privrednog prestupa, prikupljanje podataka i informacija od interesa za ostvarivanje funkcija Gradske uprave, pripremanje izveštaja i informacija vezanih za inspekcijski nadzor.
III. Inspekcija za zaštitu životne sredine
1. Odsek za zaštitu životne sredine u okviru koga se obavljaju poslovi koji se odnose na:
- zaštitu vazduha od zagađenja i zaštitu od štetnog delovanja buke, vršenje nadzora nad radom objekata i uređaja koji svojim delovanjem mogu dovesti do većih zagađenja vazduha ili do značajnijeg povećanja nivoa buke, sprovođenje mera zaštite životne sredine definisanih studijom o proceni uticaja, inspekcijski pregled poslovnih prostorija i ocenu ispunjenosti uslova za rad postrojenja u pogledu zaštite životne sredine pri obavljanju registrovane delatnosti, vođenje potrebne evidencije o zagađivačima vazduha i izvorima buke, nalaganje izrade studije o proceni uticaja projekata na stanje životne sredine i pribavljanje integrisane dozvole za sva postrojenja i aktivnosti za koje odobrenje za izgradnju i početak rada izdaje nadležni organ Grada, a u skladu sa zakonom i drugim aktima nadležnih organa koji regulišu ovu materiju,
- vođenje upravnog i izvršnog postupka, donošenje upravnih akata i obavljanje upravnih radnji u postupku inspekcijskog nadzora u oblasti zaštite životne sredine,
- podnošenje zahteva za pokretanje prekršajnog postupka i prijava zbog privrednog prestupa, prikupljanje podataka i informacija od interesa za ostvarivanje funkcija Gradske uprave, pripremanje izveštaja i informacija o izvršenom inspekcijskom nadzoru.
IV. Građevinska inspekcija:
1. Odsek građevinske inspekcije , u okviru koga se obavljaju se poslovi koji se odnose na:
- inspekcijski nadzor nad primenom zakona, standarda, normativa i drugih propisa koji se odnose na projektovanje i izgradnju objekata, tehnička svojstva i kvalitet građevinskih materijala koji se koriste u gradnji, preduzimnje propisanih mera radi uklanjanja objekata koji se grade bez odgovarajuće dokumentacije, nalaganje mera koje treba preduzeti na objektima koji zbog neodržavanja ugrožavaju bezbednost, život i zdravlje ljudi i zaštitu životne okoline, vršenje nadzora nad primenom odredaba propisa o održavanju stambenih zgrada, način utvrđivanja visine troškova nastalih u postupku prinudnog izvršenja,
- vođenje upravnog i izvršnog postupka, obavljanje upravnih radnji i donošenje upravnih akata u postupku inspekcijskog nadzora, pregled objekata radi utvrđivanja načina izvršenja u postupku prinudnog izvršenja, utvrđivanje visine troškova nastalih prinudnim izvršenjem,
- podnošenje zahteva za pokretanje prekršajnog postupka, prijava zbog privrednog prestupa i krivičnih prijava, prikupljanje podataka i informacija od interesa za ostvarivanje funkcija Gradske uprave, pripremanje izveštaja i informacija o izvršenom inspekcijskom nadzoru.
U okviru Odseka postoji Grupa nadzornika u okviru koje se obavljaju jednostavniji poslovi i upravne radnje u oblasti inspekcijskog nadzora, vrši kontrola terena i pruža stručno-tehnička pomoć građevinskom inspektoru.
V. Pravni i opšti poslovi i poslovi prinudnih izvršenja:
1. Odsek za pravne i opšte poslove,
U okviru koga se obavljaju se poslovi koji se odnose na:
- pružanje stručne pomoći izvršiocima u vođenju upravnog postupka i pripremi rešenja, davanje stručnih smernica za vođenje usmenih rasprava u upravnom postupku, obrađivanju zahteva za pokretanje prekršajnog postupka, sačinjavanje prijava za privredne prestupe, krivičnih prijava, obradu prigovora i žalbi, praćenje propisa u oblasti evidencija u skladu sa propisima o kancelarijskom poslovanju, pripremu analize, izveštaja i informacije o radu Odseka, praćenje propisa iz delokruga rada Gradske uprave, pripremu i objedinjavanje odgovora i izjašenja Gradske uprave prema organima Grada, drugim gradskim upravama, službama, Gradskom javnom pravobranilaštvu, državnim organima i organizacijama, vođenje objedinjene evidencije prisutnosti na radu zaposlenih u Gradskoj upravi, organizaciju rada Odseka i rad dispečera, organizovanje poslova prijema, evidentiranja i rasporeda predmeta i pošte, prijem i ekspediciju obrađenih predmeta za arhiviranje i ekspediciju pošte iz Gradske uprave, organizaciju vođenja propisanih evidencija za potrebe pojedinih odseka, na ažuriranje i urednost propisanih evidencija.
U odnosu na raniji Pravilnik, a u cilju brže i efikasnije saradnje sa građanima, sistematizovano je radno mesto:
Dispečer - operater , u okviru koga se :
Obavljaju poslovi prijema prijava građana i drugih subjekata zaprimljenih telefonskim putem ili na drugi način, raspoređivanja nadležnim inspekcijama po oblastima, daju obaveštenja po pozivima građana, evidentiranja prijava pod delovodnim brojem, upućivanja nadležnim organima prijava koje nisu u nadležnosti ove uprave, i obavljaju operaterski poslovi i poslovi tehničke obrade tekstova.
2. Odsek za prinudna izvršenja. u okviru koga se obavljaju poslovi koji se odnose na:
- organizovanje i sprovođenje prinudnih izvršenja, obavljanje pregleda objekata radi utvrđivanja načina izvršenja, procenu radne snage i mehanizacije za sprovođenje izvršenja, donošenje plana i utvrđivanje dinamike izvršenja, sastavljanje zapisnika o prinudnom izvršenju,
- saradnju sa javnim preduzećima, privrednim društvima, službama i organima koji učestvuju u poslovima prinudnog izvršenja, radi preduzimanja mera da se na objektima koji su predmet izvršenja isključi električna energija, plin, PTT linije, vodovod i kanalizacija i drugi infrastrukturni sadržaji, obezbeđenje prisustva pripadnika Ministarstva unutrašnjih poslova, utvrđivanje troškova prinudnih izvršenja (troškovi radne snage, mehanizacije i dr.)
Ul. Arse Teodorovića br. 5 /II, Novi Sad
RADNO VREME :
I Smena :07,00 - 15,00,
II Smena : 14,00-22,00
III. Smena: 22,00-06,00
RAD SA STRANKAMA : 08,00-14,00
KONTAKT TELEFONI (centrala): 021 / 6621 - 600,
dežurni dispečeri : tel/telefaks 6614-163, 6621-600,
e- mail gradnovisad@sbb.rs
Документи градских управа
- ГУ за финансије
- ГУ за урбанизам и грађевинске послове
- ГУ за грађевинско земљиште и инвестиције
- ГУ за имовину и имовинско-правне послове
- ГУ за спорт и омладину
- ГУ за социјалну и дечију заштиту
- ГУ за саобраћај и путеве
- ГУ за прописе
- ГУ за привреду
- ГУ за опште послове
- ГУ за образовање
- ГУ за културу
- ГУ за комуналне послове
- ГУ за инспекцијске послове
- ГУ за здравство
- ГУ за заштиту животне средине
- ГУ за имовину и имовинско-правне послове
- Градска пореска управа
- Дирекција за робне резерве
- Биро за пружање правне помоћи
- Служба за заједничке послове
- Служба извршних органа
- Служба за интерну ревизију Града Новог Сада
- Правобранилаштво Града Новог Сада
- Локални омбудсман
- Финансијски планови