PREDSTAVLJEN NOVI DISPEČARSKI CENTAR ZAVODA ZA HITNU MEDICINSKU POMOĆ
Član Gradskog veća za zdravstvo prof. dr Aleksandar Kiralj i predsednik Skupštine grada Aleksandar Jovanović obišli su novi dispečerski centar Zavoda za hitnu medicinsku pomoć. Sa ciljem da se unapredi rad ove ustanove kreiran je najsavremeniji konmunikacioni i organizacioni dispečarski centar koji se bazira se na najnovijim tehnologijama koje su inkorporirane u oblast urgentne medicine.
- Bitno je istaknuti veliki značaj lekara i medicinskog osoblja koji su angažovani požrtvovani, savesni i solidarni i bez kojih ovaj softver ne bi imao svrhu. Grad Novi Sad može da bude ponosan na službu hitne pomoći koja dobro funkcioniše, a nadam se da će sa novim centrom to biti još bolje i da će sugrađani biti još zadovoljniji- dodao je član Gradskog veća za zdravstvo prof. dr Aleksandar Kiralj i dodao da je iz budžeta prošle godine je izdvojeno 11 miliona dinara da se ovaj projekat realizuje, a ove godine je za Zavod za hitnu medicinsku pomoć dato 17 miliona dinara.
Predsednik Skupštine grada Aleksandar Jovanović rekao je da Služba za hitnu pomoć predstavlja jedan od ključnih delova sistema zdravstvene pomoći, a od toga koliko će oni biti pouzdani, efikasni i brzi u njihovom poslu, zavisi ono što je najvažnije - a to je ljudski život.
Direktor Zavoda za hitnu medicinsku pomoć dr Nenad Aracki rekao je da će ovaj sistem, između ostalog omogućiti da se automatski dobiju podaci kako bi se došlo do precizne statistike u svim mogućim komponentama što je veoma važno, ne samo za studije ispitivanja nego i da bi se procenile slabe tačke kako bi se rad službe dodatno poboljšao. Zavod za hitnu medicinsku pomoć dnevno primi oko 640 poziva , a pacijent u proseku čeka oko 10 sekundi na vezu. Direktni ciljevi ovakvog sistema su smanjivanje vremena poziva kol centra, brža triaža i smanjivanje vremena distribucije poziva prema dispečaru koji ih prosleđuje urgentnim ekipama
Novi Sad, 16. novembar 2011. godine