Čitaj mi

POTPISAN UGOVOR O IZGRADNJI ŽEŽELJEVOG MOSTA

U prisustvu potpredsednika Vlade Republike Srbije Božidara Đelića, šef Misije Evropske komisije ambasador Vensan Dežer, predsednik Vlade APV dr Bojan Pajtić, gradonačelnik Novog Sada Igor Pavličić, direktor JP Železnice Srbije Milovan Marković i predstavnik konzorcijuma AVZI Hoze Alehandro Serano u ime izvođača radova potpisali su danas ugovor o izgradnji Žeželjevog mosta u Novom Sadu.
Božidar Đelić tim povodom je rekao da je današnjim potpisivanjem omogućeno da Žeželjev most bude izgrađen do kraja 2013. godine, naglasivši da je to posebno važno jer je Srbija unutar Dunavske strategije dobila da koordinira sve projekte u domenu transporta zajedno s republikom Slovenijom, Austrijom i Rumunijom. Dr Bojan Pajtić ocenio je da projekat izgradnje Žeželjevog mosta koji je deo koridora 10, ima veliki međunarodni značaj, da omogućava ukupni razvoj infrastruktre i privrede u Srbiji i da će Žeželjev most biti ponos Novog Sada i Vojvodine.

- Žeželjev most je od izuzetne važnosti za Grad Novi Sad. Njegovom izgradnjom biće rasterećen teretni saobraćaj u gradu a mnogo će značiti za građane koji žive u Petrovaradinu i na sremskoj strani. Dobro je da je cena radova na izgradnji mosta manja od projektovane, jer ćemo lakše moći da rešimo prilazne puteve čije smo projektovanje predvideli ovogodišnjim budžetom tako da će sve biti završeno u rokovima- rekao je gradonačelnik Igor Pavličić.

Vrednost projekta izgradnje Žeželjevog mosta je oko 45,3 miliona evra a sufinansiraju ga Evropska unija, AP Vojvodina i Grad Novi Sad. Izgradnju čelične konstrukcije mosta finansiraće EU iz bespovartnih sredstava IPA fonda u vrednosti od oko 26,2 miliona evra, a APV i Grad Novi Sad obezbedili su 19,1 milion evra za demontažu privremenog i montažu novog mosta.

Novi most imaće 2 železnička koloseka, dve drumske saobraćajnice širine 7,7 metara i dve pešačko-bisiklističke staze širine 2,5 metra, a biće izgrađen od čelične konstrukcije s dva luka i jednim rečnim stubom. Ukupna dužina mosta je 474 metra, širina 31 metar a težina čelične konstrukcije biće 11.800 tona.

Novi Sad, 25. januar 2011. godine