Читај ми

ЗНАЧАЈ ЕКО И ГАСТРО ТУРИСТИЧКОГ ПРОИЗВОДА У ЛОКАЛНОМ ЕКОНОМСКОМ РАЗВОЈУ

Члан Градског већа за привреду мр Горан Сечујски учествовао је на панел дискусији „Значај еко и гастро туристичког производа у локалном економском развоју” која је одржана на Новосадском сајму у организацији Градске управе за привреду и Центра за истраживања и студије туризма из Новог Сада.

- Ми смо 2014. године одлучили да донесемо документ који ће бити посвећен еко-етно туризму. У питању су два туристичка производа етно-туризам и еко-туризам који смо спојили у један „хибридни“ туристички производ. Наиме, Нови Сад је богат природним богатствима, а то је пре свега због пољопривредног земљишта и реке Дунав, али и због произвођача органске хране које подржавамо већ пет година и произвођача производа са ознаком географског порекла којима Град пружа значајну подршку од 2013. године. Ту свакако спада и Фрушка гора чији се део налази на територији Града Новог Сада, резерват природе Ковиљско – петроварадински рит, Бегечка јама и низ других природних богатстава који чине еко-туризам, односно потенцијале за развој еко-туризма. Град је дефинисао неколико мера које се пре свега односе на еко – туризам чија је суштина одговорно путовање у природна подручја која се на тај начин штите. Оно што нам предстоји, а предвиђено је Стратегијом одрживог развоја Града, је доношење Програма заштите природних богатстава – рекао је мр Горан Сечујски и додао да се Град труди да подржава све оно што је карактеристично за Нови Сад, што осликава нашу културу и све етничке заједнице у граду, а штитећи наше природно окружење.

Државни секретар у Министарству трговине, туризма и телекомуникација др Лукреција Ђери гoвoрeћи o дoмaћeм туризму, пoсeбнo је истaклa знaчaj пoдстицajних мeрa крoз систeм вaучeрa кojи сe у Србиjи успeшнo примeњуje другу гoдину зa рeдoм.

- Министарство је ове године увело новине, а то је да поред угоститељских објеката подржавамо и носиоце сеоских газдинстава, тј. све оне који имају објекте за издавање и од ове године угоститељи се могу пријављивати током целе године. На тај начин развијамо и локалну средину као и цео регион. Најтраженије дестинације јесу наше бање и планински центри, али имамо више од 500 угоститељских објекта за сада пријављених за ову нашу акцију, а ту су осим хотела и сеоска туристичка домаћинства и апартмани и собе – нагласила је др Лукреција Ђери и додала да је од почека ове године издато више од 17500 туристичких ваучера.

На одржаној панел дискусији Еко туризам је представљен као део одрживог развоја и компонента која развој заснива на природи и већем укључивању локалног становништва.

На панелу су учествовали и власник објекта „Салаш 137“ Александар Самарџија, оснивач предузећа Color Press Group и творац догађаја “Food Talk” Роберт Чобан и директор Туристичке организације Општине Љиг и оснивач портала Selo.rs Владимир Ивановић.

Нови Сад, 18. мај 2016. године